piątek, 5 czerwca 2015

Fotorelacja z Berlina

Hej!
I znowu wracam po długiej przerwie. Usprawiedliwienia - brak. Znowu lenistwo wzięło górę. A do tego moja niesystematyczność. Ale już jestem i mam dla Was post z mojego niedawnego wyjazdu do Berlina.
To co, zaczynamy?

Mówiąc szczerze Berlin, jako miasto kompletnie nie jest w moim typie. Brak w nim kamieniczek, zabytkowych uliczek (ale mi się zrymowało :) i takiego, może lekko romantycznego klimatu. Ale ma swój urok. I cóż... chyba skradł trochę moje serce... Jest po prosu inny. Co nie znaczy gorszy. Całe centrum tonie w szkle i nowoczesności. Nie wiem czy chciałabym zamieszkać tam na stałe, ale przyznam, że to miasto bardzo mi się podoba.
BERLIN:


Na początku obowiązkowo zabieram Was pod bramę Brandenburską.


Berlińska katedra i wieża telewizyjna w tle.


Wspomniana wcześniej wieża telewizyjna

I kilka zdjęć z centrum:







Sony Center 


Ja z misiem :)


Obowiązkowo Mur Berliński



Reichstag, czyli dzisiejszy parlament. Nie wiem dlaczego nie zrobiłam mu żadnego zdjęcia, dlatego wstawiam z internetu.


Kopuła na Reichstagu z zewnątrz...


...i od środka. Jest to punkt widokowy. Robi naprawdę duże wrażenie.




widoki z Reichstagu.

POSTDAM - miasteczko obok Berlina. Znajduje się tam kompleks kilku pałaców i rezydencji. 








MUZEA: 

muzeum zabytkowych samochodów: 


Mój ulubiony ogórek :)




Pergamon - to chyba najlepsze muzeum Berlina. Robi ogromne wrażenie. Zdjęcia niestety kompletnie nie oddają tego co tam zobaczycie, ale i tak je wstawię









a tak to wyglądało z bliska


I na koniec ludek z sygnalizacji świetlnej.


Mam nadzieję, że post Wam się spodobał. Następny już niebawem :) .
Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Nigdz nie byam w Berlinie, ale nie dziwię się, że jest tam mało zabytków- w koncu była tam Armia Czerwona :P
    Chętnie bym zobaczyła to miasto... Szczególnie Mur Berliński. No i Pergamon, kurcze, połowa zabytków epoki starożytnej, któe wymieniane są w moich podręcznikach, znajduje się właśnie tam :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia są całkiem ładne, ciekawe. W samym Berlinie nigdy nie byłam i jakoś nie za bardzo mnie do niego ciągnie. na wszelkich zdjęciach, jakie widziałam, wydawał się być taki smutny, szary, zwyczajny.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku cudownie tam jest, ładne zdjęciaa! :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ładnie :)
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym zwiedziła to miasto, ale jako do zamieszkania to miałabym wątpliwości ;) bardzo surowo tam, co do mnie nie przemawia :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Oja! Zuzia wróciła do Blogosfery! ^^ W Berlinie nigdy w życiu nie byłam i jakoś specjalnie mnie to miasto nigdy nie przyciągało. :D Ale możliwe, że to trochę jak Sandomierz - jakoś zawsze wydawał mi się taki przereklamowany, nudny i w zasadzie nie ma tam nic jakoś bardzo ciekawego, ale jako miasto spodobał mi się ogromnie.
    Jaka świetna sygnalizacja świetlna! ^^
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, wróciłaś!:D Ale fajnie:)
    Nigdy nie byłam w Berlinie, ale chętnie bym tam pojechała. Owszem, najbardziej podobają mi się miasta zabytkowe, z kamienicami, ciasnymi uliczkami, pięknymi budowlami i tym romantycznym,niesamowitym klimatem (np. Gdańsk, Kraków, Barcelona, Paryż, włoskie miejscowości, które są po prostu przepiękne), ale Berlin, mimo tego,że jest trochę bardziej surowy, podoba mi się, przynajmniej ze zdjęć. Bardzo chciałabym zobaczyć Mur Berliński. No i Pergamon! Strasznie mnie zachęciłaś do odwiedzenia tego muzeum. Uwielbiam starożytność i z wielką chęcią bym odwiedziła Berlin nawet, jeśli miałabym zobaczyć tylko Muzeum Pergamońskie.
    Ta kopuła w Reichstagu robi wielkie wrażenie. Niesamowita!
    Muzeum z zabytkowymi samochodami też w sumie bym zwiedziła. Historia motoryzacji jest naprawdę ciekawa, a niektóre stare modele są po prostu świetne!:D
    Fajna fotorelacja, naprawdę świetnie uwieczniłaś Berlin.
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Nice :* Będę w te wakacje w Krakowie - może Cię znajdę ;)
    @crazyinlove5sos (TT)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, nominowałam cię do LIEBSTER BLOG AWARD :)
    Więcej informacji: TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne widoki, chciałabym kiedyś wybrać się do Berlina :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow zazdroszczę. Nigdy nie byłam w Berlinie ale z ogromną chęcią bym pojechała. Śliczne zdjęcia. :)

    http://nataliatala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

-jeśli chcesz się zareklamować wystarczy podać link do bloga, ja z chęcią na niego wejdę
-nie publikuję spamów i obraźliwych komentarzy
-dziękuję za szczere komentarze :)